روز گذشته، مایکروسافت و سونی بوسیله طرز غیر منتظره ای خبر از همکاری جدیدی دادند که به سببِ آن، این دو رقیب بخاطر توسعه سرو های مبتنی بر بازی باهم شراکت خواهند کرد.

مایکروسافت داخل توضیح این همکاری بیانیه ای را منتشر کرده است که در آن می گوید:این دو شرکت مشترکاً بوسیله قفا گسترش راهکارهای آتی در حوزه ابری هستند تا ازطریق پلتفرم مایکروسافت آژور، بازی های سزاوار سرزنش احترام و سرویس های استریمینگ محتوای خود را تک پوشش و پشتیبانی قرار دهند.

طبق بیانیه مایکروسافت، سونی در آینده نزدیک از پلتفرممایکروسافت آژور برای درخت سرو استریمینگ خود یکروز خواهد برد که باتوجه بوسیله رقابت دیرینه دو شرکتِ یادشده، معارفه فوق م غیرمنتظره جلوه می کند.

اهالی مایکروسافت داخل دنباله می گوید:افزون کنار موارد رمز شده، این تلاش ها شامل ساخت پلتفرم های ترقی جدید با کارکرد بهتر برای جامعه خالقین محتوا نیز می شود.

بوسیله نظر می رسد که سونی و مایکروسافت همکاری آینده نگرانه ای را بخاطر پیشبرد محتوای گیمینگ باهدف بهبود امتحان تولیدکنندگان و استعمال کنندگان ورزش های ویدئویی آغاز کرده اند. اگرچه این دو انبازی ارائه جزئیات بیشتر از این همدستی را به تاریخی نامشخص در آینده موکل کرده اند؛ اما مشخصاً مدخل مهم ای از این شراکت حول محور سرویس های ابری مبتنی پهلو بازی  می گردد. 

نکته اساسی درباره این همکاری، مؤفقیت مایکروسافت در تصرف بازار های متاخر و انقراض رقبای کهنه امر و باتجربه ای همچون آمازون در مرزوبوم ابری است.

افزون بر مورد یادشده، گوگل نیز که به تازگی سرویس استریم بازی استیدیا (Stadia) را معرفی کردن کرده، بدان سبب که از میزبانی سرویس ابری سونی بی بهره می ماند، یکی دیگر از ضعف خورده های همکاری ردموندی ها و ژاپنی ها محسوب می شود. گوگل با شناساندن درخت سرو گیمینگ خود، قطعاً بوسیله یکی از تهدید های بزرگ بخاطر مایکروسافت و سونی تبدیل خواهد شد و باتوجه بوسیله بهره گیری آن ها از محبوبیت یوتیوب، به نظر نمی رسد که گوگل فقره سختیِ را برای جای دادنِ خویشتن در جامعه گیمینگ داشته باشد.

علاوه بر همکاری یادشده، این دو شرکت در حوزه درایت مصنوعی و نیمه هادی ها نیز با یکدیگر همدستی می کنند؛ این همکاری شامل استعمال از حسگر های تصویری هوشمند و بسیاری از مواردِ دیگر می شود که سونی نیت دارد با استفاده از پلتفرم هوش تقلبی آژور، بخاطر محصولات مصرفی خود از آن بهره ببرد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت تو تشریح مشارکت اخیر آن ها با سونی می گوید:سونی همیشه یکی از رهبران مرزوبوم مشغولیت و فناوری بوده و شریک شدن ای که ما امروز از آن رونمایی کردیم، برپایه همین سابقه مملو از نوآوری و ابداعات بنا نهاده شده است. شراکت ما بخاطر سونی قدرت و توانمندی بالای پلتفرم های آژور و Azure AI را به ارمغان خواهد آورد تا آن ها بتوانند تجارب جدید را در حوزه های سرگرمی و بازی به مشتریانشان ارائه کنند.

اگرچه سونی هم اکنون سرویس استریمینگ مبتنی به خشکی امدن بازی خود را بانام Playstation Now دردسترس کاربران صبر داده است؛ ولی به نظر می رسد که زیرساخت ها بهترِ مایکروسافت دلیلی بوده که آن ها به سوی همکاری با رقیبشان لول کنند.

فیل اسپنسر، پیشگام جزء ایکس باکس داخل گفت و گویی که اخیراً درباره سرویس استریم بازی xCloud انجام داده، به نمایش خیره کننده شان در نمایشگر E3 پیشِ رو اشاره کرده است.

حال باید تا عاقبت سال جاری میلادی منتظر بمانیم تا دست پختِ جدید مایکروسافت را درعمل بچشیم.

دیدگاه خویشتن را در این بستگی با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید. به نظر شما سونی گزینه مناسبی را بخاطر مشارکت برگزینی کرده است؟بیشتر بخوانید:رندرهایی از سونی اکسپریا 2 پیش از عرضه اکسپریا وان منتشر شدچگونه مایکروسافت با یادگیری گرفتن از گذشته، آینده خود را بازترسیم می کندتعداد وسیله های کوشا ویندوز 10 به ۸۲۵ میلیون دستگاه رسیدبازی MTG به عنوان مرموز ترین بازی جهان شناساندن شدبا برترین تجهیزات عکاسی ۲۰۱۹ به انتخاب انجمن تصویربرداری TIPA آشنا شوید

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها