محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

هر کسی که حتی فقط یک مرحله تو زندگی خود، شب ها به ستاره ها خیره شده باشد، می داند که هواپیماها درون زمان پرواز از لامپ های جلوه گر مصرف می کنند و تو نتیجه، با تغییر نمایان به لباس هنرپیشه های چشمک زن، در کل ساعت های پیچش بخاطر چشمان منتظر بازیگر ها مزاحمت ایجاد می کنند.

ولی لامپ های LED قدرتمندی که از ۱۱ هزار متر پایین تر از هواپیماها، یعنی از روی زمین به سمت فلک نور می تابانند، با چراغ های جلوی هواپیماها اختلاف دارند و راندمان آن ها نشان دادن دست خط پروازی هواپیماهای تو حال حرکت به سمت شیکاگو داخل روزگار ۸:۳۰ دقیقه ی شب زدودن. بلکه، آن ها بیشتر مشابه فانوسی هستند که خلبانان دیگر را وارد هواپیماهای دیگر تو حال پرواز می کنند. هواپیماها داخل زمانی که داخل ارتفاع قرار می گیرند، از چراغ های جلوی خود به معنای سنتی آن کاربرد نمی کنند.



تیم ساندرز، خلبان و مربی پرواز، می گوید:بوسیله دفعات بسیار، وقتی که شب ها از مسیرهای اقیانوسی می گذرم، هیچ چیز سوا شایسته کردن ها سیاهی ممتد، هیچگاه چیز دیگری آن طرف تیغ ها نمی بینم.

همچنان که هنر و علم تصعید را به خلبانان می آموزیم، باید به سمت استفاده از ابزارهای پرواز، حسگرهای ناوبری و حسگرهای آب و فلکی (که عمدتا رادار هستند) نیز حرکت کنیم تا آن ها را جایگزین رویت طبیعی تو کشش شب خواه درون صورت ابری بودن گردون بکنیم.آیا هواپیماها، چراغ جلو دارند؟

 راهنمای سودا بلیط هواپیمای کجاروبلیط چارتر چیست؟بلیط Open Jaw چیست؟چگونه بلیط هواپیما را کنسل کنیم؟چگونه بوسیله قرار بلیط هواپیما تهیه کنیم؟چگونه بلیط هواپیما کم قیمت به اروپا رزرو کنیم؟بهترین زمان برای خرید بلیط مناسب هواپیما چه زمانی است؟



هواپیماها، چراغ جلو، به معنای سنتی آن، ندارند؛ بلکه، کلکسیون ای از لوازم و تجهیزات نورافشانی دارند که هر کدام وظیفه ی متفاوتی به عهده داری دارند. چراغ هایی که شبیه ترین موارد به آن هایی است که درون خودروها یا موتورسیکلت ها دیده می شوند، چراغ های فرود هستند که خدمه ی پرواز از آن ها برای کم زیرفون شدن فاصله ی خود با فرودگاه کاربرد می کنند. آن ها داخل هواپیماهای مختلف در محل های متفاوتی نصب شده اند. در فدایی از مدل ها روی جناح هواپیما هستند و تو برخی دیگر، روی بدنه بوسیله چشم می خورند.

چراغ های فوق، نه تنها به فرود هواپیما تو شب معاون می کند، بلکه به دیده شدن هواپیما توسط افرادی که در آن نزدیکی هستند نیز معاون می کند. برخی از خلبانان، برای صریح تر شدن هواپیماهای خود، زمان نزدیک شدن بوسیله فرودگاه یا زمان استقرار تجهیزات فرود، چراغ فرود خود را رک و خاموش می کنند تا درگاه خود را بوسیله اطلاع برج کنترل ترافیک فلکی برسانند.



سایر چراغ های هواپیما عبارت هستند از لامپ های LED قزل و سبز روی هر کدام از جناح ها که انگیزه گیری هواپیماها در کشش شب را به اطلاع خلبانان دیگر می رساند (چراغ سبز به انتزاعی پرواز به سمت عبث و چراغ سرخ به مجرد پرواز بوسیله جانب چپ است)؛ همچنین، چراغ های ضد تصادف در سمت بالا و پایین تن ی هواپیما حیات دارد که با اثر جزیی نارنجی مایل بوسیله قرمز تو حال چرخیدن هستند؛ گویی چراغ ها داخل حال چشمک زدن هستند. این چراغ ها تا زمانی معین هستند که اتومبیل هواپیما مشغول به کار است.تاثیرگذاری چراغ های هواپیما چقدر است؟

اکسلی (Oxley)، انبازی متخصص در فقره نورپردازی که امر خود را با تولید خزانه دار برای نیروهای نظامی هنگام جنگ جهانی دوم آغاز کرد، در حال مجهز مشغول خدمات رسانی بوسیله مشتریان مختلف در صنعتی حمل و نقل هوایی است و چراغ های موردنیاز بخاطر هواپیماهای مدرن را درون اختیار آن ها قرار می دهد. یکی از محصولات این شرکت، چراغ فرود هواپیما است که شدت نوری برابر با ۶۰۰ هزار کاندلا (به عبارت دیگر، نوری که از آن ها براق می شود، ۶۰۰ هزاره طبق نور یک شمع است) و قابلیت کار در دمای ۵۴- تا ۷۱ سانتی گراد را دارد.



مارک وانهوئناکر (Mark Vanhoenacker) در کتاب خویشتن دون نشانی چگونه یک هواپیما را فرود بیاوریم؟» این گونه می نویسد:بسیاری از ما فکر می کنیم فرودگاه ها، محلی بسیار محسوس هستند و این موضوع هم درست است که محوطه ی اطراف ساختمان های ترمینال غالبا به شدت نورپردازی شده اند؛ ولی مسیرهای تاکسی و باندهای فرودگاه بوسیله قدری ماهرانه نورپردازی شده اند که تشخیص یک فرودگاه کوچک در تاریکی شب، به ویژه داخل چشم انداز شهری، معمولا مستم برملا کردن یک خال ی تاریک است. با نزدیک شدن به فرودگاه، [بیدار خواهید شد که] خوشبختانه، چراغ های مسیرها و باندهای فرودگاه از هم زیبنده نمره هستند.خلبانان از کابین خلبان چه می بینند؟

با توجه به اینکه هواپیماها غالبا در ارتفاعی والاتر از ابرها و در تقریبا در تیرگی مطلق عمل می کنند، شاید این سیاق به نظر برسد که کابین خلبان دید یدکی ندارد؛ اما آن طور که بازو واگنر، خلبان نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، می گوید، مناظر زیادی از آن بالا دیده می شود.



او می گوید:شب هایی که هوا صاف است و زمانی که بوسیله جانب محلی درون شرق، حول وحوش اوکلاهما سیتی و تولسا، تصعید می کنم، چراغ های دالاس (۲۹۰ کیلومتر) و هیوستون (۶۷۵ کیلومتر) را از یک سمت و کنزاس سیتی (۴۸۳ کیلومتر) و عادات لوئیز (۷۴۰ کیلومتر) را در سمت دیگر و همه را با تیمار می بینم.

خلبان ها، به غیر از نورهایی که از شهرها و مناطق مسی بوسیله جانب گردون تابیده می شوند، مقدماتی کسانی هستند که پدیده های جوی، شامل ابرهای طوفانی و رعدوبرق ها و تا اینکه سپیده دم های قطبی، را تماشا می کنند.



واگنر می گوید:شبی که غلام در کابین خلبان هواپیما بوسیله شدت ترسیدم، زمانی حیات که زبانه های آتش رسوم المو روی بلور های جلوی کابین می رقصیدند. با اینکه مردم باهوشی هستم و مدرک مهندسی هوا محیط دارم؛ اما آتش سوزی سنت المو همیشه من را می ترساند.

چیزی درون ناخودآگاه من است که همیشه از دیدن برق در شب، شگفت زده می شود.

واگنر از موضوعات دیگری هم حرف می زند، از نورهای سبز رنگ گذرا و اسمی»، یعنی همان تصاویری سبزرنگی که روی صفحه ی رادار دیده می شود و زمانی به چشم می آیند که آخرین اشعه ی خور» در کران شکننده گم می شود و به ندرت از زمین زیبنده مشاهده است. خلبانان گاهی وقت ها از پیاده شدن هواپیماهای دیگر هم گذر می کنند؛ طوری که عزب چند قرن متر با حزن بور دارند.اگر خلبانان نتوانند چیزی ببینند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟



خلبانان طوری آموزش دیده اند که داخل صورتی که از رویت قدری برخوردار هستند، اقدام بوسیله فرود ابزاری کنند. این شرایط غالبا بوسیله فکر شرایط آب و هوایی رخ می دهد و خلبانان عزب با استفاده از مفروضات و موقعیت مشاهده شده روی نمایشگرهای کابین خلبان اقدام بوسیله فرود هواپیما می کند. البته، فرودگاه نیز با فراهم کردن جهیز فرود ابزاری (ILS) به خلبان کمک می کند تا آن ها، با استفاده از پرتوی فرودی که از باند فرودگاه ساطع می شود، هواپیما را به اشتی روی زمین بنشانند.

برای مقایسه  ارج بلیط هواپیما، می توانید بوسیله بسرنوشت شوم دچار کردن جست وجوی پرواز کجارو رفته و کم ارزش ترین بلیط هواپیما خود را با کمترین نفقه از فروشنده های معتبر بلیط تهیه کنید. بیشتر بخوانید:اتفاقات خنده داری که جهت تاخیر تو پرواز شده اند!چرا باید بوسیله ازمیر بیشتر از استانبول سیر تکاملی کنیم؟شهر سوخته سیستان؛ بهشت باستان شناساندریاچه های کلیموتو؛ حوض درست کردن سه رنگ اندونزیتصاویری از ادامه های رنگارنگ هواپیما که تاحالا ندیده اید

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها