فناوری سوپاپ هوشمند کمینه کان (Camcon) با حذف میل سوپاپ و جایگزینی آن با عملگرهای الکتریکی امکان نظارت کامل و دقیق بر میزان هوای ورودی به پیشرانه را فراهم می کند. این شرکت نوپا تو ابتدا با تمرکز کنار توسعه ی این فناوری برای کاربرد در خودروهای سدان و خانوادگی امر خویشتن را آغاز کرد؛ اما در طول این مسیر، با تغییرجهت سرود دارد فناوری نوظهور خود را بوسیله پیشرانه های دیزلی مسبوق یواش.مقاله ی مرتبط:فناوری سوپاپ برقی

در سال ۲۰۱۸، تمرکز کم کان بر توسعه ی سوپاپ هوشمند برای مصرف درون پیشرانه ی خودروهای سواری معطوف بود. هدف این شرکت از به کارگیری فناوری جدید اعمال کنترل لحظه ای و دقیق پهلو معیار باز و سپرده شدن سوپاپ های ورود و خروج محیط در پیشرانه وجود که می توانست سبب بهبود کارایی و کاهش ترویج گازهای گلخانه ای شود. براساس ارزیابی های کم کان، مزایای فناوری جدید سوپاپ الکتریکی بوسیله حدی بود که می توانست دید خودروسازان بزرگ را به خود جلب بطی ء.

با ظهور خودروهای الکتریکی و هیبریدی و هیدروژنی آینده ی استفاده از فناوری های جدید داخل پیشرانه های بنزینی بوسیله خطر افتاد و فضای دنیای خودروسازی به سوی استقبال از خودروهای الکتریکی تغییر یافت. به علاوه، مصرف از سوپاپ الکتریکی و خلق تنظیمات بهینه روی آن سبب شد طیف وسیعی از متغیرهای مهندسی دراختیار مهندسان قرار گیرد. تعدد متغیرها همانند دما و سرعت و وضعیت کارکرد پیشرانه بوسیله معنای درنظرگرفتن سناریوهای بی شمار بخاطر بررسی حالات متنوع عملکرد سوپاپ ها است. همچنین، توجه رادیکال ی استعمال کنندگان بوسیله امکانات رفاهی درکنار سایر عوامل ذکرشده مشت به دست بی آرامی عدالت تا پروژه ی انقلابی کم کان با دشوار مواجه شود و این شرکت نتواند نظر خودروسازان ارشد را جلب کند.



شکست اولیه ی کمینه کان باعث نشد این همکاری نوپا مشت از تلاش بخاطر تحقق رؤیاهایش بردارد. این انبازی با تغییر استراتژی خود، به طورهم زمان در سه گانه مملکت ی مختلف مشغول فعالیت است. اولین زمینه ی فعالیت این همکاری پیدایش کیت های آماده برای پیشرانه های تحقیقاتی تک استوانه است که می تواند سناریوهای مختلف مهندسی را قرین سازی نرم. تو دومین عرصه و با ظهور جدی خودروهای الکتریکی سبک، کم کان توجه خود را بخاطر دخول به عرصه ی پیشرانه های دیزلی معطوف کرده است و قصد دارد از فناوری سوپاپ الکتریکی داخل خودروهای سنگین بهره ببرد. به عنوان ثالث زمینه ی فعالیت، کم کان با تشکیل گروهی از متخصصان هوش ساختگی سرود دارد فناوری سوپاپ الکتریکی را با فهمیدن مصنوعی و یادگیری سامان امتزاج نرم تا روند کالیبراسیون سوپاپ ها با سرعت و مداقه بیشتری انجام شود.کیت های سوپاپ برای پیشرانه های تحقیقاتی

ناچیز کان پس از ناکامی حاصل از تغییر روند صنعت خودروسازی، تلاش کرد محصولات خود را به شکلی دیگر دراختیار خودروسازان قرار دهد. این شرکت با تولید کیت سوپاپ الکتریکی برای پیشرانه های تک سیلندر تحقیقاتی که کاربرد فراخ ای در واحدهای تفحص و ترقی ی خودروسازان دارد، سعی می کند ظرفیت های این فناوری جدید را بوسیله نمایش بگذارد.



با مصرف از این فناوری تو مراحل ابتدایی ی مدل سازی پیشرانه، می استعداد الگوی بازو سپرده شدن سوپاپ ها را دگرگونی داد و بوسیله جای فرایند زمان به خشکی امدن و فرسوده کننده ی تعویض میل سوپاپ (میل بادامک) و باز و ودیعه کردن پیشرانه، استفاده از میل سوپاپ های مختلف را تنها با فشردن یک دکمه مثل سازی کرد. تو حال حاضر، اندک کان چیره شده فناوری جدید خود را در آزمایشگاه یکی از غول های خودروسازی وارد و سفارش هایی برای تجهیز دیگر آزمایشگاه ها دریافت کند.کنترل هوشمند سوپاپ برای خودروهای دیزلی سنگین

بعد از تبدیل رویه ی کم کان، زمانی که این همکاری بوسیله عقب خریدار برای فناوری خود بود، مسئولان این شریک ملتفت شدند بیشتر درخواست ها را سازندگان خودروهای وزین داده اند. مارک گاستیک (Mark Gostick)، مدیر بازاریابی کمتر کان، گفته است این شرکت درون ابتدا هیچگاه ایده ای برای به کارگیری فناوری سوپاپ های الکتریکی داخل خودروهای وزین دیزلی نداشت و آن ها تا اینکه به این موضوع خیال اندوه نکرده بودند. با این حال، پس از دریافت التماس های مکرر آن ها، متوجه شدند صنعت خودروهای وزین نیاز بیشتری به این فناوری دارد.

سازندگان خودروهای سنگین پایدار مانند سازندگان خودروهای خانوادگی زیرفشار راه اندازی های استاندارد بخاطر کاهش تولید آلاینده ها بسان گازهای کربن دی زنگ و NOX و ذرات معلق اند. بوسیله همین دلیل، همدستی ها مجبورند با استفاده از کاتالیزورها و سایر وضع های موجود گازهای خروجی از اگزوز را تصفیه کنند که این امر سبب افزایش وافر نفقه و افزایش وزن و کاهش فضا در خودروها می شود.

کم کان مدعی است با استفاده از فناوری IVT در خودروهای دیزلی می توان تا پیمانه زیادی حجم و وزن کاتالیزورها و در معلول آن هزینه های ساخت پیشرانه های دیزلی ارشد را کاهش عدل. با استفاده از کنترل هوشمند سوپاپ در پیشرانه می توان دمای کارکرد کاتالیزورها را کنترل کرد و درنتیجه، دمای مفید این تجهیزات را درون مقدر شدن عظمت از زمان های رانندگی داخل محدوده ی بهینه حفظ کردن کرد. اگرچه IVT نمی تواند انگیزه حذف کلی کاتالیزور شود، می تواند قطع و معادل ی این تجهیزات را تا کمیت زیادی کاهش دهد.



علاوه براین، کمتر کان اعتقاد دارد با استفاده از فناوری سوپاپ هوشمند دیگر به تجهیزات مربوط به ترمز پیشرانه نیازی محو که درون خودروهای وزین و اتوبوس ها استفاده می شود؛ در مقابل فناوری یادشده می تواند با حذف این ترمز حدود ۱۷۰ کیلوگرم از وزن خودرو بکاهد و درنتیجه ی تمام کاهش وزن ها با مصرف از فناوری کم کان، مصرف سوخت تا پیمانه یدکی کاهش می یابد.

مارک گاستیک متقی است اقتدار کاهش استعمال سوخت داخل خودروهای سنگین به واسطه ی استعمال از فناوری IVT کمتر از خودروهای سبک و موتور است؛ اما این فناوری قادر است حدودا ۵ درصد از مصرف سوخت خودروهای دیزلی بکاهد. هر خودرو وزین در طول عمر مفیدش حدود یک میلیون یورو هزینه ی سوخت خواهد داشت و با تو دیدن گرفتن این حقیقت می توان بوسیله نمونه ارزشمندی کاهش ۵ درصدی داخل مصرف سوخت پی برد. به عقیده ی کمکان، این شرکت هنوزهم می تواند راه خود را به راسته خودروهای اتومبیل بازکند؛ اما با توجه بوسیله این حقیقت که تولید خودروهای سنگین الکتریکی تو آینده ی نزدیک بعید است، این شرکت بازار خودروهای وزین را دوست داشتنی تر یافته است.تنخواه گذاری داخل هوش مصنوعی

دستیابی به تمام مزایای استفاده از سوپاپ های الکتریکی و اعمال کنترل تمام پهلو آن ها کاری بسیار دشوار و مبهم است. به طورکلی، سه گانه موضوع در فرایند کنترل سوپاپ ها مطرح است: زمان باز شدن و استاندارد بالاآمدن و زمان بسته شدن. برای به حداکثر رساندن بازدهی پیشرانه و کاهش حداکثری مدل مصرف سوخت و تولید آلاینده ها باید داخل کامل سرعت ها و وضعیت دمایی و کاری پیشرانه این سه عامل را مدنظر قرار داد و با بررسی دقیق خروجی ها به تنظیمات بهینه مشت یافت. این کار ساده به دید می رسد؛ ولی زمان و انرژی و مداقه زیاد اضافی لازم دارد.

علاوه بر آنچه گفته شد، باید متغیرهای دیگر نظیر کاربرد از دو سیلندر برای کاهش مصرف سوخت درون ترافیک ها و کنترل دمای پیشرانه و تنظیمات جهیز ناوبری برای نمره اولویت بوسیله منظور کاهش اشاعه گاز کربن مونواکسید در هوا های شهری خواه کربن دی اکسید در محیط های غیرشهری را نیز داخل نظر گرفت. برهمین مبنا، اندک کان استفاده از یواش افزاری با اتکا بر شعور مصنوعی را مناسب ترین سیاق برای دستیابی به بهینه ترین حالت عملکرد سوپاپ های هوشمند یافته است. بوسیله عقیده ی این شرکت، هوش مصنوعی می تواند سرعت کالیبراسیون را تا حد یدکی افزایش دهد و خروجی سناریوهای مختلف را گشایش بخشد.



مهندسان کمینه کان معتقدند با استفاده از هوش مصنوعی و شبکه ی تندخو می توان فناوری سوپاپ الکتریکی را بوسیله رخ دیجیتال کنترل کرد. با استفاده از این فناوری، کنترل نمونه پاشش سوخت و دخول هوا بوسیله محفظه ی احتراق به رخساره دیجیتالی امکان پذیر است. یادگیری ماشین مهندسان را قادر می سازد بدون صرف کردن زمان طولانی بخاطر آزمایش شرایط مختلف به حالت بهترین ی کارکرد پیشرانه دست یابند و تو مراحل پایانی با تجهیز خودرو به فناوری یادگیری ماشین، کارکرد بهینه ی پیشرانه تو هر حالتی تضمین خواهد شد. کم کان برای دستیابی به این هدف و نقشه کشی نرم افزار ویژه بخاطر کنترل سوپاپ ها بوسیله منابع مالی اضافی نیاز دارد و احتمالا درون آینده بیشتر به عنوان شرکت کند افزارمحور شناخته خواهد شد.

شریک اندک کان قصد دارد تولید ابکی افزار سوپاپ ها را از منحصر بیرون نرم و بوسیله تولیدکنندگان تامین اجازه دهد با تولید انبوه سوپاپ های الکتریکی دنیای خودروسازی را متحول کنند و کم کان با توسعه ی نرم افزار دیجیتال برای کالیبراسیون باریک بین سوپاپ ها، نقش خود را تو این حروف پررنگ تر خواهد کرد.بیشتر بخوانید:خودروی الکتریکی Xpeng P7 به زودی در چین ارائه می شودفورد موستانگ کبرا جت 1400 مخصوص مشق درگ رونمایی شدپورشه نسخه مفت قیمت تایکان را تولید می کنداولین تصاویر مفهومی از کراس اور برقی اسمارت منتشر شدمدل برقی MG5 استیت امسال در بریتانیا عرضه می شود

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها